Teenuse disaini kombineeritud protsessi etapid
Teenuse konstrueerimise etapis luuakse teenuse süsteem ja teenuse protsess. Teenuse disaini eripäraks on seejuures erinevate valdkondade ekspertide kaasamises konstureerimise protsessi. Esiteks kaardistatakse teenuse protsess ning luuakse potentsiaalsed teenuse stsenaariumid. Teenuse konstrueerimise esimese osa tulemus on detailne teenuse eskiislahendus ning teenuse ilme, mis käsitleb teenuse välimust ja tunnetust. Teenuse protsessi konstrueerimise järel luuakse kõiki teenuse puutepunktid. Selle alla kuuluvad aspektid nagu füüsiline asukoht, erinevad meediakanalid ja töötajate koolitamine. Vajadusel korrigeeritakse teenuse disainis loodava teenuse toetamiseks ettevõtte struktuuri.
Teenuse disaini pioneer Birgit Mager soovitab konstrueeritud teenust veel omakorda kontrollida. Tegemist on teenuse toimivuse kontrolliga, mille eelduseks on teenuse prototüüpi olemasolu. Toimivuse kontroll hõlmab teenuse prototüüpide võrdlust olemasolevate teenuse strateegiate, teenuste portfellide ja SWOT-analüüsidega. Samas sisaldab etapp uuringu kontseptsiooni loomist ja rakendamist selgitamaks välja, kui suurel määral kliendid teenuse heaks kiidavad. Viiakse läbi tasuvusanalüüs ja teiste majanduslike näitajate hindamine, mis võtaksid arvesse teenuse disaini efektiivsust teenuse osutaja seisukohast. Kaalutluses tuleb kindlasti arvestada strateegiliste ja majanduslike valdkondade esindajate eksperthinnangutega.
Teenuse konstrueerimise etapi lõpus luuakse ka turundus- ja kommunikatsioonistrateegia, mille lõpptulemusena on ettevõtte uus struktuur ja süsteem kontrollitud ning rakendamiseks valmis.
Teenuse konstrueerimisel kasutatakse järgmiseid teenuse disaini meetodeid: juhtustamine, koomiksi joonistamine, makett, meeleolu tahvel, teenuse stsenaarium, klienditeekonna kaardisatamine. Lisaks järgmiseid majanduslikke meetodeid: SWOT analüüs, tasakaalus tulemuskaart, teenuse puutepunktid
Teenuse konstrueerimise etapis luuakse teenuse süsteem ja teenuse protsess. Teenuse disaini eripäraks on seejuures erinevate valdkondade ekspertide kaasamises konstureerimise protsessi. Esiteks kaardistatakse teenuse protsess ning luuakse potentsiaalsed teenuse stsenaariumid. Teenuse konstrueerimise esimese osa tulemus on detailne teenuse eskiislahendus ning teenuse ilme, mis käsitleb teenuse välimust ja tunnetust. Teenuse protsessi konstrueerimise järel luuakse kõiki teenuse puutepunktid. Selle alla kuuluvad aspektid nagu füüsiline asukoht, erinevad meediakanalid ja töötajate koolitamine. Vajadusel korrigeeritakse teenuse disainis loodava teenuse toetamiseks ettevõtte struktuuri.
Teenuse disaini pioneer Birgit Mager soovitab konstrueeritud teenust veel omakorda kontrollida. Tegemist on teenuse toimivuse kontrolliga, mille eelduseks on teenuse prototüüpi olemasolu. Toimivuse kontroll hõlmab teenuse prototüüpide võrdlust olemasolevate teenuse strateegiate, teenuste portfellide ja SWOT-analüüsidega. Samas sisaldab etapp uuringu kontseptsiooni loomist ja rakendamist selgitamaks välja, kui suurel määral kliendid teenuse heaks kiidavad. Viiakse läbi tasuvusanalüüs ja teiste majanduslike näitajate hindamine, mis võtaksid arvesse teenuse disaini efektiivsust teenuse osutaja seisukohast. Kaalutluses tuleb kindlasti arvestada strateegiliste ja majanduslike valdkondade esindajate eksperthinnangutega.
Teenuse konstrueerimise etapi lõpus luuakse ka turundus- ja kommunikatsioonistrateegia, mille lõpptulemusena on ettevõtte uus struktuur ja süsteem kontrollitud ning rakendamiseks valmis.
Teenuse konstrueerimisel kasutatakse järgmiseid teenuse disaini meetodeid: juhtustamine, koomiksi joonistamine, makett, meeleolu tahvel, teenuse stsenaarium, klienditeekonna kaardisatamine. Lisaks järgmiseid majanduslikke meetodeid: SWOT analüüs, tasakaalus tulemuskaart, teenuse puutepunktid
No comments:
Post a Comment