Wednesday, February 22, 2012

Teenusekontseptsiooni hindamine


Teenusekontseptsiooni hindamises toimub erinevate teenuse variantide analüüs ning parima ja kõige põhjendatuma valimine. Teenuse­kontsept­siooni hindamisel tuleks teostada ideede, kontseptsioonide ja lahenduste valik. Testida ja mõõta nende kvaliteeti ja suutlikust ning hinnata valitud kontspetsioone erinevatest aspektidest.

Teenuse disaini eripära teenusekontseptsiooni hindamises seisneb hindajate ja hindamise aluse valikus. Objektiivse ja asjakohase valikuni jõudmiseks peaksid hindajateks olema kas eksperdid, või tuleks loodud teenuse kontseptsioone kaaluda esimeses etapis paika pandud kriteeriumide alusel. Teenusekontseptsiooni saab testida näiteks hinnates lahenduse õiguspärasust kehtiva seadusandluse tingimustes või hinnates milline teenuse ideedest või kontseptsioonidest nõuab kõige väiksemat tehnilist oskust.

Teenusekontsetpsiooni hindamiseks kasutatakse järgmised teenuse disaini meetodeid: kaartide sorteerimine, ühendatud analüüs, hinnangu ülevaade, eksperthinnang, teostatavuse kontroll, heuristiline hindamine, programmi simulatsioon.

No comments:

Post a Comment