Teenuse disaini teine etapp on teenusekontseptsiooni loomine. Selle ülesandeks on arendada ideid, lahendusi ja protsesse, luua kontseptsioone ja teenuse stsenaariumeid. Kasutatakse mitmeid erinevaid meetodeid uuringu tulemusel välja selgitatud infost lähtuvate ideede genereerimiseks.
Teenuse disaini protsessis soovitakse lisaks leida sobiv keskkond ja miljöö teenuse osutamiseks, aga ka inspiratsioon ning viisid kuidas klientidega töötada. Eesmärgi saavutamiseks tegeletakse esmalt ideede genereerimisega teenuse optimeerimiseks ja innovatsiooniks. Luuakse alternatiivseid rolle, disaine ja kontseptsioone. Kaasatakse kõiki erinevaid huvigruppe, kuna see aitab soodustada teenuste arendamise ja muudatuste elluviimise motivatsiooni. Teenuse disaini ideede genereerimist ja kontspetsiooni loomist toetavad eelmises etapis paika pandud strateegia ja arusaam ettevõtte olemusest.
Parimad genereeritud ideed kombineeritakse tugevateks teenuse kontseptsioonideks. Arendatakse detailne teenuse kogemus ja pannakse paika teenuse konkreetsed eesmärgid. Üleskerkinud probleemidele tuleb leida lahendused ning töödelda need protsessideks.
Teenuse disaini meetodid, mida selles etapis kasutatakse, on järgmised: ajurünnak, klassifitseeritud stsenaariumiga ajurünnak, keharünnak, rollimäng, graafiline lihtsustamine, ühis-loomine, konteksti kaardistamine. Meetodid võimaldavad teenuseid tegelikuks ja meeltele tunnetatavaks muuta, kuivõrd illustreeritakse ja modelleeritakse midagi, mida veel ei eksisteeri.
No comments:
Post a Comment